October 2, 2024

Pe unde va trece Centura Metropolitana. Vezi imagini!

Primăriile Cluj-Napoca, Florești, Gilău și Apahida vor plăti din bugetele locale costurile pentru efectuarea studiului de fezabilitate pentru Centura Metropolitană. De altfel, UAT Florești, prin C.L. Florești, a fost prima care a votat aprobarea realizarii acestui studiu. Mai trebuie mentionata atitudinea pasiva a actualului Guvern fata de acest proiect!

Conform stiridecluj.ro, prima etapa pentru realizarea centurii metropolitane se intinde pe parcursul a doi ani de zile, 2018 si 2019. Aceasta implica, pe langa realizarea tuturor studiilor si documentatiilor necesare – studiu de fezabilitate, PUZ si alte detalii tehnice – obtinerea a 15 avize de specialitate de la diferite structuri, inclusiv aprobarea in Consiliul Judetean a PUZ-ului. De asemenea, va fi mentinut contactul permanent cu directia regionala a companiei de profil de la Bucuresti si cu CNAIR pentru administrarea fazelor intermediare ale documentatiilor tehnice.

Partea grea vine apoi, în perioada 2020-2023 când va trebui să se lucreze efectiv.

Fără ca administrațiile locale să ia măsuri și să plătească din fonduri proprii realizarea studiilor, centura nu ar fi avut niciodată vreo șansă.

Centura metropolitana are o lungime de 38 de kilometri si o alocare financiara de 150 de milioane de euro din fonduri europene. Pentru inceput, Primaria Cluj-Napoca impreuna cu celelalte unitati administrativ-teritoriale vor suporta cheltuielile legate de realizarea documentatiei tehnice mentionate, urmand ca apoi sa existe posibilitatea ca acesti bani sa fie rambursati din fondurile U.E.. Prin urmare, in bugetul municipiului pe anul 2018 va fi realizata o alocare financiara speciala pentru acest proiect.

C9a. Centura metropolitană Cluj-Napoca: tronson Gilău vest – A3 – drum rapid cu două benzi pe sens și cu acces controlat între DN 1 (la vest de Gilău) și autostrada A3 (la nord de Gilău), de 2,3 km.

 

C9b. Centura metropolitană Cluj-Napoca: drum rapid de acces vest A3 – Cluj-Napoca cu două benzi pe sens și cu acces controlat între autostrada A3 (la est de Gilău) și Cluj-Napoca (sensul giratoriu Cora), de 9,9 km.

Centura Metropolitană a Clujului – “Drumul Trans-Regio Gilau-Apahida, TR Feleac, indicativ ET35”

 

C9c. Centura Metropolitană Cluj-Napoca: drum conector între C9b și C5a

Construcția unui drum cu două benzi pe sens, separator median, intersecții denivelate și acces integral controlat, de cca. 1,9 km între traseele C9b și C5a.

Centura Metropolitană a Clujului – “Drumul Trans-Regio Gilau-Apahida, TR Feleac, indicativ ET35”

 

C5a. Centura Metropolitană Cluj-Napoca:

tronsonul de sud (Bucium – Selgros)

 

Construcția unui drum cu două benzi pe sens, separator median, intersecții denivelate și acces integral controlat, de 14,9 km, între vestul orașului (DJ 107R în zona Bucium) și estul orașului (DJ 105S est de Selgros), ocolindu-l prin sud.

Centura Metropolitană a Clujului – “Drumul Trans-Regio Gilau-Apahida, TR Feleac, indicativ ET35”

 

C5b. Centura Metropolitană Cluj-Napoca: tronsonul DJ 105S (Selgros) – Bd. Muncii / VCNE

Continuarea centurii prevăzute în PUG (tronsonul Bucium – Selgros) prin racordarea sa la radialele DN 1C (str. T. Vuia) și VCNE (bd. Muncii) Construcția unui drum cu două benzi pe sens, separator median, intersecții denivelate și acces integral controlat, de 2,7 km, în continuarea centurii de sud, ocolind Băile Someșeni pe la est, iar apoi pe la vest de aeroport până în VCNE / Bd. Muncii.

Centura Metropolitană a Clujului – “Drumul Trans-Regio Gilau-Apahida, TR Feleac, indicativ ET35”

 

S(N)1. Centura Metropolitană Cluj-Napoca: lărgire la patru benzi VCNE și VCE, între Cluj-Napoca și sensul giratoriu pe DN 1C la nord de Apahida

 

Lărgirea la patru benzi și denivelarea intersecțiilor a Variantei Cluj Nord Est și Variantei Cluj Est (porțiunea în prelungirea VCNE), între ieșirea din Cluj-Napoca pe bd. Muncii și sensul giratoriu cu DN 1C la nord de Apahida (pe o porțiune totală de 7,5 km), prin transformarea într-un drum cu două benzi pe sens, separator median, intersecții denivelate și acces integral controlat.

SURSA: stiridecluj.ro