Circulati pe trotuare, de mai puteti!

masini florestiCirculati pe trotuare, de mai puteti!
Despre circulatia rutiera care se desfasoara E60, pe segmentul Floresti – Cluj-Napoca si viceversa, inclusiv despre numeroasele accidente care au loc saptamanal, site-urile de stiri din Zona Metropolitana au scris si… nu prea de bine. Subiectul nu a fost ocolit, insa are toate sansele de a nu mai face audienta in 2016, cu conditia ca Centura de Sud sa fie construita.
Pana atunci, cotidianul floresti24.info, lansat astazi, joi 19 noiembrie, isi propune sa aduca in discutie o alta problema cu care florestenul se confrunta pe mai toate strazile din localitate.
Este vorba despre MERSUL PE JOS, PE TROTUARE, asa inguste si strambe cum au fost ele construite, din cauza, in primul rand, a nerespectarii dreptului de proprietate: PRIVAT si mai ales PUBLIC.

In partea de sud a Florestiului, poate cu exceptia a doua strazi – Cetatii III si Cetatii II, circulatia pe trotuare a devenit IMPOSIBILA.
Indiferent de zi si ora, trotuarele sunt incalecate de catre masini, unele parcate cu toate rotile si lipite la marea arta de gardul care delimiteaza proprietatea privata de cea a domeniului public. Asa, in ciuda pietonului, obligat sa ia la pasi marunti partea carosabila, care nu-i apartine!
Pe strada Eroilor, de departe cea mai circulata din Floresti, autoturismele parcate sau stationate sunt vanate de catre politistii locali. Din pacate, doar pe aceasta strada politistii isi fac simtita prezenta. Ei au ajuns sa treaca cu vederea inclusiv autoturismele parcate cu zilele pe strada Ioan Rus, chiar langa Primarie, unde in vara anului viitor se va da in folosinta o gradinita de 200 de locuri.
Si atunci, retoric ne intrebam, ne mai miram de zecile de masini parcate pe strazile Florilor, Cetatii I, Cardinal Iuliu Hossu, etc.
Vina pentru aceasta situatie nu trebuie data exclusiv pe Ploitia Locala.

Intr-un pseudo-clasament, politistii locali ar ocupa abia locul al patrulea.
Cum ar arata acest clasament?
1. Administratia Locala/Consiliul Local Floresti din perioada 2004-2012, care a permis incalcarea dreprului de proprietate sau nerespectarea acestuia si a aprobat cu mare larghete construirea de Ansambluri Rezidentiale fara un numar suficient de locuri de parcare raportat la numarul de apartamente.
2. Serviciul de Urbanism care a functionat mana in mana cu ocupantii locului 1. In unele cazuri, respectivul serviciu a cochetat chiar si cu prima pozitie. Nu s-a agitat prea tare sa castige “campionatul” poate si de frica de a nu fi luat la ochi!
3. Floresteanul proprietar de apartament, casa sau duplex. Una bucata parcare achizitionata de la dezvoltator sau deloc si DETINE CEL PUTIN DOUA AUTOTURISME. Am scris cu majuscule si pentru “geambasii de masini, nu putini la numar in localitate. Iar in zona de case si duplexuri, unde numai de loc de parcare cumparat nu poate fi vorba, avem de-a face cu floresteanul care prefera sa nu-si inghesuie bunul mobil in garaj, daca-l are, si nici in curtea pe care o are.
4. Politia Locala.

C.S.